OBCHODNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI SPORTISIMO, S.R.O. A REKLAMAČNÝ PORIADOK
Spoločnosť Sportisimo, s.r.o., so sídlom Boženy Němcovej 8, Bratislava 811 04, IČ: 44156979, zapísaná v obchodnom registri, vedenom Okresným súdom v Bratislave, oddiel Sro, vložka č. 53025/B (ďalej len „Predávajúci“) týmto zverejňuje svoje obchodné podmienky (ďalej tiež „OP“), ktoré platia pre nákup Predávajúcim ponúkaného tovaru v jeho internetovom obchode – e-shope na internetových stránkach www.molo-sport.sk (ďalej len „Stránky“).
Tieto OP sa primerane použijú aj pre nákup tovaru v predajniach Predávajúceho, pokiaľ tomu zodpovedá povaha vzťahu – a to najmä pre úpravu zodpovednosti za vady - reklamácie.
OBCHODNÉ PODMIENKY
I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Kupujúci realizáciou objednávky akceptuje tieto OP Predávajúceho pre úpravu vzájomných práv a povinností strán vo vzťahu vyplývajúcom z predaja Tovaru Predávajúcim. Vzťahy kupujúceho a Predávajúceho sa riadia týmito OP, ktoré sú pre obe strany záväzné, pokiaľ nie je v uzatvorenej zmluve uvedené výslovne niečo iné. OP vymedzujú práva a povinnosti Predávajúceho a jeho zákazníkov (kupujúcich) a vo svojom aktuálnom znení tvoria obsah kúpnej zmluvy (o dodávke tovaru), resp. sú jej neoddeliteľnou súčasťou. Práva a povinnosti týmito OP výslovne neupravené sa riadia ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä občianskym zákonníkom v platnom znení.
II. INFORMAČNÁ POVINNOSŤ
Predávajúci týmto informuje kupujúcich a kupujúci uskutočnením objednávky potvrdzujú, že boli a sú Predávajúcim informovaní o ďalej uvedenom:
(i) totožnosti Predávajúceho, ktorým je spoločnosť Sportisimo s.r.o., so sídlom Boženy Němcovej 8, Bratislava 811 04, IČ: 44156979, zapísaná v obchodnom registri, vedenom Okresným súdom v Bratislave, oddiel Sro, vložka č. 53025/B, telefónne čísla a adresa pre doručovanie elektronickej pošty a ďalšie kontaktné údaje sú uvedené na Stránkach v odkaze – Kontakty,
(ii) označenie Tovar alebo služby (ďalej len „Tovar“) a popis ich hlavných vlastností je uvedený na Stránkach jednotlivo pri každom Tovare, prípadne odkazom - prolinkom na ďalšie internetové stránky (výrobcu/distribútora apod.),
(iii) cene Tovaru, prípadne spôsobu jej výpočtu vrátane všetkých daní a poplatkov, ktorá je vždy uvedená pri jednotlivom Tovare a je konečná,
(iv) spôsobu platby vrátane prípadnej povinnosti hradiť zálohy, ktorý je vždy uvedený s možnosťou výberu kupujúceho pri jednotlivom Tovaru, voľba z ponúkaných spôsobov platby za Tovar je na kupujúcom a zvolený spôsob platby už následne nie je možné bez súhlasu Predávajúceho meniť,
(v) spôsob Dodania alebo plnenia Tovaru, ktorý je vždy uvedený s možnosťou výberu kupujúceho pri jednotlivom Tovare, voľba z ponúkaných spôsobov je na kupujúcom a zvolený spôsob dodania už následne nie je možné bez súhlasu Predávajúceho meniť,
(vi) nákladoch na dodanie Tovaru, ktoré sú vždy uvedené pri jednotlivých spôsoboch dodania, voľbou spôsobu dodania Tovaru kupujúci zároveň volí a súhlasí s príslušnými nákladmi – cenou, ktoré musí uhradiť za dodanie Tovaru,
(vii) údajoch o právach vznikajúcich z vadného plnenia, ako aj o právach zo záruky a ďalšie podmienky pre uplatňovanie týchto práv, ako sú uvedené ďalej v týchto OP,
(viii) o tom, že Predávajúci uchováva v digitálnej a chránenej podobe obsah objednávok vedúcich k uzavretiu zmluvy o dodávke Tovaru s kupujúcim, a to vrátane osobných a ďalších údajov, uvedených kupujúcim a na ich ochranu používa aktuálne technické opatrenia, zodpovedajúce aktuálne používaným obvyklým technickým systémom a zabezpečeniam; kupujúci je oprávnený kedykoľvek požiadať o informáciu o aktuálne používaných technických prostriedkoch a Predávajúci tieto kupujúcemu na požiadanie oznámi v rozsahu dostatočnom pre informovanosť kupujúceho a neohrozujúcom obchodné tajomstvo a inú dôvernosť informácií Predávajúceho,
(ix) o tom, že digitálny obsah objednávok a ďalších prípadných údajov, uchovávaný Predávajúcim je zlúčiteľný (a použiteľný) s bežne aktuálne používaným (i) hardwarom, tj. osobnými počítačmi na platformách PC – personal computer a Mac – spoločnosti Apple a (ii) softwarom – bežne používanými kancelárskymi systémami, tj. najmä kancelársky balík Microsoft Office – aktuálne používaný (najmä formát word, excel atď.), Acrobat reader (najmä formát PDF), bežné webové/internetové formáty (formát html). Predávajúci v súlade s príslušnými právnymi predpismi vyššie uvedené formáty a názvy oznamuje v snahe zrozumiteľného oznámenia v bežne používanej forme,
(x) nákladoch na prostriedky komunikácie na diaľku, kedy s využitím/používaním Stránok nie sú spojené žiadne ďalšie náklady, poplatky apod., s výnimkou nevyhnutných poplatkov na internetové pripojenie, ktoré si hradí kupujúci v závislosti na ním využívanej služby internetového pripojenia,
(xi) o možnosti odstúpenia, kedy kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy o kúpe Tovaru bez udania dôvodu, a to v lehote odo dňa prevzatia Tovaru (jeho poslednej časti), a to, ako je uvedeno ďalej,
(xii) o tom, že kupujúci je oprávnený zaslať Predávajúcemu sťažnosti akoukoľvek formou a v akejkoľvek veci a Predávajúci sa nimi bude zaoberať a učiní všetko, aby ich vybavil; kupujúci sa ďalej môže obrátiť so sťažnosťou na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru, ktorým je (a) Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) - na ochranu spotrebiteľa, (b) Úrad na ochranu osobných údajov (www.dataprotection.gov.sk/uoou/) - ochrana osobných údajov; v prípade, že sa strany nedohodnú na vyriešení ich sporov zmierom, môže sa ktorákoľvek z nich obrátiť na príslušný súd,
(xiii) o tom, že objednávka bude uňho uložená a umožní k nej prístup kupujúcemu, na jeho vyžiadanie,
(xiv) o tom, že objednávka a ďalšie kroky, vedúce k uzatvorení zmluvy a stránky sú v slovenskom jazyku,
(xv) o tom, že k uzatvoreniu zmluvy dochádza prostredníctvom vyplnenia potrebných údajov – objednaním Tovaru prostredníctvom Stránok, tj. vyplnením potrebných údajov v rámci objednávkového/e-shopového formulára a jeho potvrdením/objednaním Tovaru na Stránkach,
(xvi) v prípade zistenia chýb, vzniknutých pri zadávaní dát pred potvrdením/odoslaním objednávky kupujúcim je možné tieto opraviť, a to rovnakým spôsobom, akým boli príslušné údaje zadané,
(xvii) o tom, že Predávajúci na Stránkach zverejní kódexy správania, ktoré sú preňho záväzné, alebo ktoré dobrovoľne dodržiava; v prípade, že Stránky kódex správania neobsahujú, nie je zatiaľ žiadny kódex správania pre Predávajúceho záväzný,
(xviii) o tom, že kupujúci je oprávnený si v textovej podobe okrem objednávky Tovaru/ zmluvy na jeho kúpu tzv. stiahnuť zo Stránok aj znenie týchto OP.
V prípade, že z akéhokoľvek dôvodu (omylu apod.) sa zjednanie týchto OP odchyľujú od zákonných ustanovení na ochranu kupujúcich – spotrebiteľa, potom sa k nim neprihliada. To platí aj v prípade, že sa kupujúci vzdá zvláštneho práva, ktoré mu zákon poskytuje.
III. PREDMET ZMLUVY A JEJ UZATVORENIE
3.1 Kupujúci má prostredníctvom e-shopu na Stránkach možnosť kúpiť Tovar, ponúkaný Predávajúcim, tj. uzatvoriť s Predávajúcim kúpnu zmluvu na kúpu Tovaru (ďalej tiež „Zmluva“).
3.2 Kupujúci berie na vedomie, že v prípade odberu Tovaru v predajniach Predávajúceho nedochádza k uzatvoreniu Zmluvy prostredníctvom komunikácie na diaľku (a nepoužijú sa príslušné ustanovenia o uzatvorení zmluvy prostredníctvom komunikácie na diaľku), ale k nákupu Tovaru dochádza v predajni Predávajúceho, a kupujúci nemá právo od uzatvorenej zmluvy bez udania dôvodu odstúpiť (ak Predávajúci neposkytuje toto právo aj v daných prípadoch na nákup Tovaru v jeho predajniach).
3.3 Nákup Tovaru prostredníctvom Stránok je Predávajúcim ponúkaný v rámci jeho maloobchodnej činnosti a nepočíta sa s jeho ďalším predajom v rámci podnikateľskej činnosti kupujúceho. V prípade, že kupujúci chce nakúpiť tovar za účelom vykonania svojej podnikateľskej - ekonomickej činnosti, je povinný v rámci realizácie objednávky toto označiť a splniť Predávajúcim určené povinnosti, vedúce k uzatvoreniu Zmluvy, ku ktorému nemusí dôjsť prostredníctvom Stránok, a to podľa voľby Predávajúceho.
3.4 K uzatvoreniu Zmluvy medzi kupujúcim a Predávajúcim dochádza prostredníctvom vyplnenia potrebných údajov, týkajúcich sa špecifikácie Tovaru (určenia Tovaru, veľkosť, farebné prevedenie apod.), určenie spôsobu platby za Tovar, určenie spôsobu dodania Tovaru, špecifikácie kupujúceho a prípadne ďalšie potrebné údaje podľa aktuálneho formulára na uskutočnenie objednávky/uzatvorenie Zmluvy. Kupujúci je povinný a zároveň oprávnený vyplnené údaje pred konečným odoslaním/potvrdením objednávky Tovaru skontrolovať vyplnené údaje a tieto údaje opraviť/upraviť, a to rovnakým spôsobom, akým boli tieto údaje zadané. Po potvrdení/odoslaní objednávky už údaje nie je možné meniť a objednávka je záväzná a došlo tým k uzatvoreniu Zmluvy s výnimkou ďalej uvedeného bodu.
3.5 Predávajúci je oprávnený, v závislosti na charaktere obchodu, ktorý nie je obvyklý (množstvo Tovaru, cena, náklady na prepravu, vzdialenosti apod.), žiadať kupujúceho o autorizáciu/potvrdenie objednávky ešte iným vhodným spôsobom (okrem jej potvrdenia na Stránkach), napr. telefonicky či písomne. Ak kupujúci odmietne objednávku požadovaným spôsobom autorizovať, považuje sa objednávka za neuskutočnenú.
3.6 Predávajúci umožňuje v oprávnených prípadoch taktiež uzatvorenie Zmluvy prostredníctvom iných prostriedkov komunikácie na diaľku, ako prostredníctvom Stránok, tj. najmä prostredníctvom e-mailovej komunikácie s Predávajúcim, či telefonicky apod. V tomto prípade dochádza k uzatvoreniu Zmluvy až okamihom, kedy:
(i) kupujúci obdrží od Predávajúceho prostredníctvom komunikácie na diaľku (najmä e-mailovej korešpondencie) súhrn všetkých podstatných náležitostí Zmluvy, tj. špecifikácia Tovaru, ceny, spôsob dodania Tovaru, nákladov na dodania Tovaru, spôsob platenia apod., a zároveň
(ii) kupujúci neodmietne do 12 hodín od obdržania vyššie uvedeného súhrnu Zmluvy prostredníctvom e-mailovej správy na adresu eshop@molo-sport.sk (prípadne iným spôsobom podľa kontaktných údajov) s uvedením prípadného čísla objednávky či iného údaja, určeného Predávajúcim, na identifikáciu objednávky.
3.7 Predávajúci nezodpovedá za to, že kupujúci neobdržal príslušnú elektronickú komunikáciu, prípadne aj objednaný Tovar, ak bol doručovaný na adresy, uvedené kupujúcim, avšak k príslušným adresám má právo (len/tiež) tretia osoba, ktorá doručované prevzala, popr. odmietla apod. Predávajúci nie je schopný ani oprávnený zisťovať a kontrolovať správnosť údajov, zadaných kupujúcim, pri objednávke Tovaru. Kupujúci zodpovedá za správnosť a pravdivosť vyplnených údajov a nesie všetky riziká, spojené s tým, aké údaje pri objednaní Tovaru zadal.
3.8 Predávajúci je oprávnený používať technické/digitálne prostriedky, ktoré chránia pred automatickým (nie však ľudským) vyplňovaním formulárov pre objednávky.
3.9 K uzatvorenie Zmluvy medzi Predávajúcim a kupujúcim dochádza na základe pravdivého/správneho vyplnenia všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári (vyplnenie nepovinných údajov je na vôli kupujúceho) na Stránkach a konečného potvrdenia/odoslania objednávky kupujúcim. Predávajúci potvrdí kupujúcemu prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku prijatie objednávky (najmä prostredníctvom e-mailovej správy na adresu, uvedenú kupujúcim).
3.10 Predmetom kúpy/predaja podľa Zmluvy sú len položky Tovaru výslovne uvedené v objednávke/Zmluve, pokiaľ nebolo dohodnuté medzi Kupujúcim a Predávajúcim inak.
3.11 Predávajúci sa uzatvorenou Zmluvou zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať: nezávadný tovar v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami, obvyklými pre daný druh Tovaru:
- podľa špecifikácie v uskutočnenej objednávke/Zmluve,
- vyhovujúci všetkým normám, predpisom a nariadeniam, platným v EU,
- vybavený slovenskými návodmi na obsluhu, záručnými listami a zoznamom opravovní, pokiaľ to je pre daný druh Tovaru obvyklé.
3.13 Na žiadosť kupujúceho je Predávajúci povinný mu vydať doklad o zakúpení Tovaru s uvedením dátumu predaja, popisom Tovaru, ceny Tovaru, miesta dodávky, dátumu dodávky, a to spolu s identifikačnými údajmi Predávajúceho. Túto povinnosť Predávajúci splní tiež zaslaním kópie objednávky Tovaru.
IV. MIESTO PLNENIA/DODANIA
4.1 Miestom plnenia – dodania Tovaru je miesto, určené kupujúcim v objednávke/Zmluve. Predávajúci dodáva na všetky doručovacie adresy v SR.
4.2 Tovar je dodávaný zo skladu, príp. z vybraných predajní Predávajúceho. Adresa skladu je: Žižkova 707/11, 711 00 Ostrava-Hrušov.
4.3 Kontaktným miestom v rámci e-shopu je zákaznícke centrum Predávajúceho na adrese: Sportisimo SK s.r.o. - e-shop, Einsteinova 18, Bratislava 85101 (tel. +421 220 570 870) mail: ( eshop@molo-sport.sk).
4.4 Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na kupujúceho doručením Tovaru na adresu, uvedenú kupujúcim (bez ohľadu na to, kto Tovar prevzal).
4.5 V prípade, že kupujúci objednáva Tovar pre tretiu osobu (zmluva v prospech tretieho), nadobúda tretia osoba práva na Tovar jeho prevzatím (a stáva sa jeho kupujúcim so všetkými právami a povinnosťami). V prípade, že tretia osoba Tovar odmietne, nadobúda práva na Tovar kupujúci a Zmluva platí naďalej medzi kupujúcim a Predávajúcim. Ak kupujúci predá Tovar tretej osobe, nenadobúda tretia osoba voči Predávajúcemu žiadne práva.
4.6 Kupujúci je povinný si Tovar pri prevzatí riadne a dôkladne skontrolovať a prehliadnuť. V prípade, že zistí na Tovare vadu, alebo zistí iný rozpor s objednávkou, je povinný túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámiť Predávajúcemu spôsobom, uvedeným ďalej pre uplatnenie vád Tovaru (reklamácia).
V. CENA
5.1 Kúpne ceny Tovaru, uvedené na Stránkach sú platné v okamihu objednania Tovaru/uzatvorenia Zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien pred uzatvorením Zmluvy (v prípade tlačovej chyby je Tovar predávaný za cenu bezchybnú, ak bola zjavná a v prípade nie zjavnej, ale preukázateľnej tlačovej chyby k uzatvoreniu Zmluvy nedochádza) v prípade zmeny peňažných kurzov, výraznom náraste inflácie alebo pri výrazných zmenách dodávateľských podmienok u výrobcov a ostatných dodávateľov Tovaru, a to kedykoľvek pred uzatvorením Zmluvy – konečným potvrdením objednávky.
5.2 Kúpna cena je považovaná za zaplatenú s ohľadom na výber spôsobu platenia až pripísaním celej kúpnej ceny za Tovar na účet Predávajúceho, alebo uhradením v hotovosti pri pokladni Predávajúceho, alebo prepravnej spoločnosti v prípade platby dobierkou.
5.3 Kúpna cena, uvedená na Stránkach v rámci objednávky a uzatvorenej Zmluvy je konečnou cenou za nákup Tovaru (cena za (i) dodanie a (ii) spôsob platby je uvádzaná zvlášť), a to vrátane všetkých daní, poplatkov apod., pokiaľ nie je výslovne na Stránkach a v rámci objednávky/Zmluvy uvedené inak (cena za špecifické balenie apod.).
5.4 Predávajúci nie je povinný, avšak je oprávnený, doručovať kupujúcim faktúru či iný doklad, vzťahujúci sa k cene (a jej plateniu). Dokladom o výške ceny a povinnosti na jej úhradu, dohodnutým medzi Predávajúcim a kupujúcim je objednávka/Zmluva.
5.5 Za deň uskutočnenia zdaniteľného plnenia sa považuje deň dodania Tovaru, ak nie je príslušným právnym predpisom stanovené inak.
5.6 Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu ním zvoleným spôsobom, a to vrátane ceny za ním zvolený spôsob doručenia Tovaru a ceny za zvolený spôsob platby.
VI. DODACIE LEHOTY
6.1 Predávajúci expeduje, tj. odosiela, Tovar v lehote uvedenej na Stránkach pre objednaný Tovar.
6.2 Tovar je dodávaný spôsobom, zvoleným kupujúcim s tým, že Tovar je odovzdaný vybranému prepravcovi (spôsobu dodania) v lehote pre expedíciu/odoslanie Tovaru. Konečná doba na dodanie Tovaru závisí na spôsobe dodania Tovaru, zvoleného kupujúcim. Lehoty pre dodanie Tovaru jednotlivých dopravcov sú uvedené na Stránkach, prípadne na internetových stránkach týchto dopravcov.
6.3 Lehota pre expedíciu/odoslanie Tovaru začína plynúť odo dňa uzatvorenia Zmluvy a v prípade voľby úhrady ceny za dodanie Tovaru iným spôsobom než pri prevzatí Tovaru od okamihu prevedenia úhrady ceny za dodanie Tovaru.
6.4 Lehota pre expedíciu môže byť primerane k okolnostiam predĺžená, ak je meškanie spôsobené vyššou mocou, alebo okolnosťami, nezavinenými Predávajúcim.
6.5 Ak Predávajúci nemôže expedovať Tovar v uvedenej lehote, oznámi túto skutočnosť bez zbytočného odkladu kupujúcemu. Ak sa strany nedohodnú ani do 5 pracovných dní inak (na predĺžení termínu expedície Tovaru či inej zmene objednávky), Zmluva zaniká a žiadna zo strán nie je oprávnená od druhej strany požadovať akékoľvek náhrady apod.
VII. NÁKLADY NA DODANIE TOVARU
7.1 Kupujúci je okrem kúpnej ceny povinný Predávajúcemu uhradiť rovnakým spôsobom kúpnu cenu za Tovar a taktiež náklady/cenu za dodanie Tovaru, a to za cenu, uvedenú pri ním zvolenom spôsobe dodania Tovaru.
7.2 Cena za dodanie – dopravu Tovaru sa líši podľa spôsobu dodania Tovaru, ktorý zvolil kupujúci.
7.3 Aktuálna cena za dodanie Tovaru je vždy uvedená pri jednotlivých spôsoboch dodania, a to v hodnote, účtovanej príslušným dopravcom. S ohľadom na možné zmeny cien za dodanie Tovaru (dopravcovi) nie sú tieto ceny uvádzané a aktualizované tu, ale vždy pri Tovare na Stránkach.
7.4 Predávajúci môže – podľa informácií pri dodaní Tovaru – dodávať Tovar od určitej hodnoty kúpnej ceny zadarmo alebo za zvýhodnené ceny.
UPOZORNENIE: V prípade objednávky viacerých kusov Tovaru, nachádzajúcich sa v rôznych skladových lokáciách Predávajúceho bude objednávka pravdepodobne vykrytá niekoľkými, na sebe nezávislými dodávkami.
VIII. SPÔSOB PLATBY
8.1 Kupujúci je povinný uhradiť cenu za Tovar, tj. kúpnu cenu, cenu za dodanie Tovaru a cenu za ním zvolený spôsob prevedenia platby, prípadne ďalšie dohodnuté ceny jedným zo spôsobov, ktoré umožní Predávajúci, tj.
(i) tzv. dobierkou – tj. V hotovosti pri prevzatí zásielky,
(ii) online platbou prostredníctvom platobného systému, používaného Predávajúcim (GP WebPay). - informácie o platbe kartou.
8.2 So spôsobom platenia, ktorý zvolí kupujúci, môže byť spojená cena, ktorú je kupujúci za takto zvolený spôsob úhrady kúpnej ceny povinný zaplatiť spoločne s kúpnou cenou Tovaru.
8.3 S ohľadom na možné zmeny cien za spôsob platby nie sú tieto ceny uvádzané a aktualizované tu, ale vždy pri Tovare na Stránkach.
IX. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU, VÝMENA TOVARU
9.1 Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy o kúpe Tovaru, uzatvorenej prostredníctvom Stránok/od kúpy Tovaru realizovanej prostredníctvom stránok (prostriedkov komunikácie na diaľku – nie však pri osobnom odbere Tovaru v predajniach) bez udania dôvodu za podmienok, uvedených ďalej.
9.2 Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy aj bez udania dôvodu v lehote 30 dní od prevzatia Tovaru (dodávky poslednej časti Tovaru).
9.3. Písomné oznámenie o odstúpení kupujúci doručí Predávajúcemu spolu s Tovarom, určeným na vrátenie:
(b) zaslaním na adresu Sportisimo SK s.r.o. - e-shop, Einsteinova 18, Bratislava 85101, a to:
(iii) potvrdenie o prijatí vrátenia tovaru pošle Predávajúci prostredníctvom emailu kupujúcemu.
9.4 Lehota na odstúpenie je dodržaná v prípade odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy pred uplynutím príslušnej 30-dennej lehoty.
9.5 Predĺženie lehoty na odstúpenie od zmluvy na 90 dní (nie mesiac) platí pre registrovaných zákazníkov alebo zákazníkov, ktorí sú držiteľmi Klubovej karty Sportisimo. Zákazníci môžu tovar vrátiť bez uvedenia dôvodu. Predĺženie lehoty 90 dní neplatí všeobecne pre e-shop a zákazníkov, ktorí nie sú členmi klubu alebo nie sú registrovaní.
9.6 Ak kupujúci odstúpi od Zmluvy, zašle alebo odovzdá Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy Tovar, ktorý od neho obdržal. V prípade pochybností o tom, či Tovar bol zakúpený u Predávajúceho, je kupujúci povinný preukázať na výzvu Predávajúceho, že sa jedná o Tovar, zakúpený u Predávajúceho podľa Zmluvy, od ktorej odstupuje. Kupujúci Tovar vráti Predávajúcemu na adresu: Sportisimo SK s.r.o. - e-shop, Einsteinova 18, Bratislava 85101, Tovar bude zaslaný späť ako obyčajná zásielka. Dobierky nebudú prijaté!
9.7 Predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe Zmluvy prijal, rovnakým spôsobom, ktorým ich prijal, ak sa strany nedohodnú inak. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté finančné prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ s tým kupujúci súhlasil a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Kupujúci si môže zvoliť spôsob vrátenia peňazí, a to prevodom na účet, ktorého číslo uvedie v oznámení o odstúpení.
9.8 Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania Tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, vráti Predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie Tovaru vo výške, zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Tovaru.
9.9 V prípade odstúpenia od Zmluvy nesie kupujúci náklady spojené s vrátením Tovaru.
9.10 Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci Tovar odovzdá alebo preukáže, že Tovar odoslal.
9.11 Kupujúci zodpovedá Predávajúcemu za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto Tovarom inak, než je nutné s ním zaobchádzať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti za účelom oboznámenia sa s povahou a vlastnosťami Tovaru, vrátane jeho funkčnosti, a to v domácnosti (ďalej len „Náhrada“). Predávajúci uplatní nárok na Náhradu u kupujúceho tak, že mu zašle od kupujúceho prijaté finanční prostriedky za nákup Tovaru, znížené o Náhradu.
9.12 V prípade odstúpenia od Zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby, a čerpanie služby bolo na žiadosť kupujúceho zahájené pred uplynutím lehoty na odstúpenie, je kupujúci povinný uhradiť cenu služieb, poskytnutých do okamihu odstúpenia.
9.13 Pri prvej výmene tovaru neúčtuje Predávajúci Kupujúcemu žiadne poplatky za balné a poštovné. Výmenu tovaru je možné uskutočniť v ktorejkoľvek prevádzke Predávajúceho, vždy v celkovej cene za výrobok, rovnakej alebo vyššej než bola kúpna cena pôvodného výrobku. V prípade, že bude cena nového výrobku vyššia, bude cenový rozdiel uhradený Kupujúcim priamo v mieste výmeny. Vrátený tovar bude v jeho originálnom obale, nepoužitý, nepoškodený, vrátane prípadného príslušenstva, schopný ďalšieho predaja. Kupujúcim bude predložený kúpny doklad na vrátený tovar.
Výmenu tovaru zaslaním (je možné realizovať len na adresu skladu Predávajúceho), odporúčame dopredu prejednať telefonicky (+421220570870)
X. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKY, UPLATNENIE VÁD (REKLAMÁCIE), SERVIS
10.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že Tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v okamihu, kedy kupujúci Tovar prevzal,
(i) má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca uviedol, alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu Tovaru a na základe reklamy,
(ii) je vhodný na účel, ktorý na jeho použitie Predávajúci uvádza, alebo ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa,
(iii) zodpovedá prevedením alebo akosťou dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak boli akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
(iv) je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti, a
(v) vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
10.2 Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola vadná už pri prevzatí.
10.3 Predávajúci poskytuje kupujúcemu záruku na Tovar počas lehoty 24 mesiacov (pokiaľ nie je uvedené inak), ktorá začína plynúť od okamihu prevzatia Tovaru.
10.4 Doba od uplatnenia práva za zodpovednosť za vady až do doby, kedy kupujúci po skončení reklamačného konania bol povinný Tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia novej veci. To isté platí pri príslušnej časti, ak dôjde k jej výmene. Záručnú dobu nie je možné zamieňať so životnosťou Tovaru, tj. dobou, počas ktorej pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, daný účel a rozdiely v intenzite jeho používania vydržať.
10.5 Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na Tovare v lehote 24 mesiacov od jeho prevzatia. To neplatí (a) u Tovaru, predávaného za nižšiu cenu z dôvodu vady, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá, (b) na opotrebenie veci, spôsobené jej obvyklým používaním, (c) pri použitom Tovare na vadu, zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo (d) ak to vyplýva z povahy Tovaru a dohody strán.
10.6 Ak je na predávanom Tovare, na jeho obale, v návode, pripojenom k veci alebo v reklame uvedená doba, počas ktorej je možné vec použiť, platí záruka počas tejto doby (kratšia aj dlhšia). Trvanie záručnej doby nemá vplyv na zákonnú zodpovednosť za vady Predávajúceho vo vyššie uvedenom rozsahu.
10.7 Ak o to požiada kupujúci, potvrdí mu Predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a počas akej doby trvajú jeho povinnosti v prípade vadného plnenia. V potvrdení uvedie aj svoje meno, sídlo a identifikujúci údaj, prípadne aj ďalšie údaje, potrebné na zistenie jeho totožnosti. Ak o to požiada Predávajúci a ak to je potrebné, vysvetlí Predávajúci v potvrdení zrozumiteľným spôsobom obsah, rozsah, podmienky a dobu trvania svojej zodpovednosti aj spôsob, akým je možné uplatniť práva z nej plynúce. V potvrdení Predávajúci zároveň uvedie, že ďalšie práva kupujúceho, ktoré sa k nákupu viažu, nie sú dotknuté. Ak tomu povaha Tovaru nebráni, je možné potvrdenie podľa tohto odstavca nahradiť dokladom o zakúpení Tovaru, obsahujúcom uvedené údaje.
10.8 Ak nemá Tovar dohodnuté vlastnosti, tj. ak má Tovar vadu/y, môže kupujúci požadovať:
(i) dodanie nového Tovaru bez vád, a to pokiaľ táto požiadavka nie je vzhľadom na povahu vady neprimeraná (najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, tj. najneskôr do 30 dní, ak sa strany nedohodnú inak, alebo ak sa jedná o drobnú vadu, ktorá nijako nebráni Tovar používať)
(ii) pokiaľ sa vada týka len súčasti Tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu tejto súčasti,
(iii) ak je vzhľadom na povahu vady Tovaru neúmerný postup podľa odstavcov (i) a (ii) (najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, tj. najneskôr do 30 dní, ak sa strany nedohodnú inak), má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady,
(iv) ak nie je vyššie uvedený postup podľa predchádzajúcich odstavcov možný, môže kupujúci odstúpiť od Zmluvy.
10.9 V prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ kupujúci nemôže Tovar riadne používať kvôli opakovanému výskytu vady po oprave alebo kvôli väčšiemu počtu vád, má kupujúci právo na dodanie nového Tovaru, alebo výmenu vadnej súčasti. V takom prípade má kupujúci aj právo od Zmluvy odstúpiť.
10.10 Ak kupujúci neodstúpi od Zmluvy, alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať aj primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že Predávajúci nezaistí nápravu v primeranej dobe alebo ak by zaistenie nápravy kupujúcemu spôsobilo značné problémy.
10.11 Právo z vadného plnenia kupujúcemu nenáleží, pokiaľ kupujúci pred prevzatím vedel, že Tovar má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
10.12 Ak má Tovar vadu, z ktorej je Predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o Tovar, predávaný za nižšiu cenu, alebo o Tovar použitý, má kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
10.13 Práva z vady (reklamácie) sa uplatňujú u Predávajúceho, u ktorého bol Tovar kúpený. Ak je v potvrdení, vystavenom Predávajúcim uvedená iná osoba, určená na opravu, ktorá je v mieste Predávajúceho alebo v mieste, ktoré je ku kupujúcemu, uplatní kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený na vykonanie opravy. Osoba takto určená na opravu vykoná opravu v lehote 30 dní, ak sa strany nedohodnú inak.
10.14 Ak kupujúci uplatní právo z vadného plnenia (reklamáciu), potvrdí mu Predávajúci v písomnej forme, kedy právo uplatnil, ako aj vykonanie opravy a doby jej trvania.
10.15 Kupujúci je povinný oznámiť Predávajúcemu, že Tovar má vady – reklamovať Tovar, bez zbytočného odkladu ihneď, ako vady zistil (Predávajúci nezodpovedá za vadu/zväčšenie rozsahu vady v prípade, že kupujúci po zistení vady – kedy sa vada stala zjavnou, Tovar ďalej používal). Pri oznámení o vade – reklamácii Tovaru, kupujúci oznámi Predávajúcemu, akým spôsobom sa vada prejavuje a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie – uplatnenie práva z vady Tovaru s tým, že voľbu uplatneného práva nemôže meniť, pokiaľ sa nedohodne s Predávajúcim inak.
10.16 Miestom na uplatnenie reklamácie je:
(i) korešpondenčná adresa Predávajúceho: Sportisimo SK s.r.o. - e-shop, Einsteinova 18, Bratislava 85101 – zaslaním tovaru na reklamáciu prepravnou službou. Pre urýchlenie komunikácie žiadame kupujúceho o označenie zásielky, obsahujúcej reklamovaný tovar a vyššie uvedené doklady nápisom “REKLAMÁCIA – e-shop” a ďalej o uvedenie dostatočných kontaktných údajov, najmä adresy a telefónneho čísla.
Predávajúci nepreberá žiadne nevyžiadané zásielky na dobierku alebo na náklady Predávajúceho.
10.17 Kupujúci je povinný preukázať, že Tovar zakúpil u Predávajúceho, a že vadu uplatňuje v riadnej lehote. Bez preukázania týchto skutočností nie je Predávajúci povinný reklamáciu prijať.
10.18 Pre posúdenie vád a ich vybavenie je kupujúci povinný odovzdať Tovar tak, aby bolo možné reklamáciu posúdiť a vybaviť. Predávajúci nie je povinný prijať na reklamáciu Tovar, (i) ktorý nebude odovzdaný tak, aby bolo možné reklamáciu posúdiť a vybaviť a (ii) v prípade, že Tovar nebude riadne vyčistený, vysušený apod. v súlade s obecnými požiadavkami hygieny a bežnými postupmi.
10.19 Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď po riadnom predložení Tovaru na posúdenie, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba, primeraná podľa druhu Tovaru, potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.
10.20 O tom, kedy bolo právo zo zodpovednosti za vady uplatnené, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj o prevedení opravy a dobe jej trvania, prípadne o spôsobe vybavenia reklamácie (vrátane prípadného písomného odôvodnenia zamietnutia reklamácie), vydá Predávajúci kupujúcemu písomné potvrdenie.
10.21 Pokiaľ bol Tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho, inak bude pripravený na vyzdvihnutie na mieste uplatnenia reklamácie.
10.22 V prípade, že si kupujúci reklamovaný Tovar v určené lehote nevyzdvihne, je Predávajúci oprávnený kupujúcemu účtovať skladné v zodpovedajúcej výške.
XI. ĎALŠIE UJEDNANIE
11.1 V prípade, že Predávajúci poskytne kupujúcemu ďalšie výhody, spojené s kúpou Tovaru, ako napríklad výmena Tovaru v ďalších lehotách apod., platia tieto výhody a s tým spojené ďalšie povinnosti za podmienok, dohodnutých pri kúpe Tovaru a podmienok, uvádzaných Predávajúcim v príslušných materiáloch.
11.2 Pre uplatňovanie nárokov kupujúceho sa použijú tomu primerané zodpovedajúce ustanovenia týchto OP a prípadne obvyklé postupy v obchode, použiteľné na realizáciu práv kupujúceho s prihliadnutím na ochranu kupujúceho ako spotrebiteľa.
XII. INFORMÁCIE O MIMOSÚDNOM RIEŠENÍ SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
Vážení zákazníci, týmto si Vás dovoľujeme informovať o tom, že prípadné spory, ktoré vzniknú medzi Vami a našou spoločnosťou, resp. všetky Vaše požiadavky apod., sa vždy snažíme riadne prejednať a vyriešiť k spokojnosti oboch strán.
V prípade spotrebiteľských sporov, týkajúcich sa predaja nášho tovaru, či poskytovania našich služieb je pre mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu príslušná Slovenská obchodná inšpekcia - („SOI“), na ktorú sa môžete obrátiť ohľadom akéhokoľvek spotrebiteľského sporu. Môžu vznikať aj ďalšie tzv. poverené osoby/subjekty na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, pri ktorých je možné tiež mimosúdne riešenie zahájiť – riešiť.
Postup pri mimosúdnom riešení spotrebiteľského sporu je taký, že sa zahajuje na návrh spotrebiteľa u SOI (prípadne inej poverenej osoby), ktorý musí obsahovať:
a) identifikačné údaje strán sporu (Vaše a naše),
b) úplné a zrozumiteľné uvedenie rozhodných skutočností (čo je sporné),
c) označenie, čoho sa navrhovateľ (Vy) domáha (napr. vrátenie kúpnej ceny, výmeny tovaru apod.),
d) dátum, kedy navrhovateľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u Predávajúceho prvýkrát (napr. prvá reklamácia),
e) prehlásenie, že vo veci nerozhodol súd, rozhodcom nebol vydaný nález a nebola uzatvorená dohoda strán v rámci mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a ani nebolo zahájené konanie pred súdom, rozhodcovské konanie alebo mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu podľa tohto zákona,
f) dátum a podpis navrhovateľa (Váš).
K návrhu sa priloží doklad o skutočnosti, že sa navrhovateľovi nepodarilo spor vyriešiť priamo (napríklad naša korešpondencia apod.), a ďalšie písomnosti, dokladajúce tvrdené skutočnosti, ak sú k dispozícii. K návrhu sa priloží plná moc, ak je navrhovateľ zastúpený na základe plnej moci. Návrh je možné podať predovšetkým písomne alebo ústne do protokolu alebo elektronicky prostredníctvom on-line formulára, uvedeného na internetových stránkach SOI, podpísaný uznávaným elektronickým podpisom alebo zaslaný prostredníctvom dátovej schránky osoby, ktorá návrh podáva.
Navrhovateľ (Vy) môže podať návrh u SOI alebo iného povereného subjektu najneskôr do 1 roku odo dňa, kedy uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát (napr. odstúpenie od zmluvy/reklamácie).
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu musí byť ukončené do 90 dní od jeho zahájenia. U zvlášť zložitých sporov je možné uvedenú lehotu predĺžiť, a to maximálne o ďalších 90 dní.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu končí
a) uzatvorením dohody strán sporu (dobrovoľné),
b) jednostranným prehlásením spotrebiteľa o ukončení účasti na riešení sporu, oznámeným SOI alebo poverenému subjektu,
c) smrťou, prehlásením za mŕtveho, prehlásením za nezvestného alebo zánikom jednej zo strán sporu bez právneho nástupcu,
d) márnym uplynutím lehoty na vyriešenie sporu,
e) odmietnutím návrhu (pre jeho vady).
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov sa nespoplatňuje. Náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov si strany nesú samy.
SOI alebo poverený subjekt stanoví pravidlá pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, ktorými podrobnejšie upraví postup pri mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov tak, aby bola v súlade so zákonnými pravidlami.
XIII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
13.1 Tieto OP platia v znení, uvedenom na Stránke Predávajúceho v deň potvrdenia Objednávky vtedy, ak nie je medzi účastníkmi písomne dohodnuté niečo iné. Ak odošle objednávku po dni, v ktorom došlo ku zmene OP, platí OP už v aktuálnom znení.
13.2 Predávajúci je oprávnený tieto OP podľa svojho uváženia meniť s tým, že zmena OP bude vždy zverejnená na Stránke, resp. na Stránke budú vždy uvedené OP v aktuálnom znení. Na Stránke budú tiež uvedené OP, platné v predchádzajúcich obdobiach.